Škola čini veliki dio života adolescenta. Poteškoće u gotovo svakom području života se često manifestiraju kao problemi u školi.
Pojedini školski problemi uključuju
-
Strah od odlaska u školu
-
Bježanje s nastave
-
Napuštanje školovanja
-
Školsku neuspješnost
Između 1% i 5% adolescenata razvije strah od odlaska u školu. Taj strah može biti generaliziran ili se odnositi na određenu osobu (nastavnika ili drugog učenika—vidi Zlostavljanje) ili događaj u školi (kao što je sat tjelesnog odgoja). Adolescent može razviti tjelesne simptome kao što je bol u trbuhu ili jednostavno može odbiti ići u školu. Školsko osoblje i članovi obitelji trebali bi pokušati razumjeti i riješiti razlog te poticati adolescenta da pohađa školu.
Adolescenti koji ponavljano bježe s nastave ili koji su napustili školu, donijeli su svjesnu odluku da ne pohađaju nastavu. Ti adolescenti općenito imaju loš akademski uspjeh te su imali malo uspjeha ili zadovoljstva u školskim aktivnostima. Oni su se često upuštali u visokorizična ponašanja poput nezaštićenog seksualnog odnosa, uzimanja droga i nasilja.
Adolescenti koji su pod rizikom napuštanja školovanja trebaju biti svjesni drugih obrazovnih mogućnosti, kao što su stručno osposobljavanje, programi ekvivalentni završetku srednje škole (eng. graduate equivalent degrees; GED) i alternativni programi.
(Vidi također Uvod u probleme adolescenata.)
Uzroci
Uzroci školskih problema adolescenata
Problemi u školi tijekom adolescentskih godina mogu biti posljedica kombinacije
Ponekad neodgovarajuće akademsko pozicioniranje, posebno kod adolescenata s teškoćama učenja ili blagim intelektualnim teškoćama koje nisu prepoznate rano u životu, uzrokuje probleme u školi.
Poremećaj pažnje i hiperaktivnost (ADHD) i poremećaji učenja koji obično počinju ranije u djetinjstvu, mogu i dalje uzrokovati školske probleme kod adolescenata. Povremeno se ovi poremećaji prvi put prepoznaju tijekom adolescencije kada školski rad postaje sve veći izazov.
Dijagnoza
Dijagnoza školskih problema adolescenata
Općenito, adolescenti sa značajnim školskim problemima trebaju proći cjelovitu evaluaciju učenja i procjenu mentalnog zdravlja. Možda će biti potreban stručnjak za obrazovanje da pomogne u sudjelovanju u školi.
Liječenje
Tretman školskih problema u adolescenata
Liječenje specifičnih problema
Promjene u okolini za učenje
Opća podrška i ohrabrenje
Specifični problemi se tretiraju prema potrebi, a pruža se opća podrška i ohrabrenje. Promjene u okruženju za učenje također mogu biti od velike pomoći adolescentima s poteškoćama.
Savezni zakon o obrazovanju osoba s invaliditetom u Sjedinjenim Američkim Državama (eng. Individuals with Disabilities Education Act (IDEA)) zahtijeva da škole procjenjuju i pružaju odgovarajuće usluge učenicima s teškoćama u učenju i drugima koji ne ostvaraju svoj akademski potencijal pružanjem individualiziranih obrazovnih planova.
Više informacija
Slijedi izvor na engleskom jeziku koji bi mogao biti koristan. Imajte na umu da PRIRUČNIK nije odgovoran za sadržaj ovog izvora.