Školski problemi adolescenata

Autor: Sharon Levy, MD, MPH
Urednik sekcije: prof. prim. dr. sc. Joško Markić, dr. med.
Prijevod: Tonka Borovina, dr. med.

Škola čini veliki dio života adolescenta. Poteškoće u gotovo svakom području života često se manifestiraju kao problemi u školi.

Pojedini školski problemi uključuju

  • Strah od odlaska u školu

  • Izostajanje bez dopuštenja (markiranje)

  • Napuštanje školovanja

  • Školska neuspješnost

Između 1% i 5% adolescenata razvije strah od odlaska u školu. Taj strah može biti generaliziran ili povezan s određenom osobom (učiteljem ili drugim učenikom—) ili događajem u školi (kao što je sat tjelesnog odgoja). Adolescent može razviti tjelesne simptome, kao što je bol u trbuhu, ili jednostavno može odbiti ići u školu. Školsko osoblje i članovi obitelji trebaju identificirati razlog straha, ukoliko postoji, i potaknuti adolescenta u pohađanju škole.

Adolescenti koji su opetovano izostaju s nastave ili napuste školovanje, donijeli su svjesnu odluku da propuste školu. Ti adolescenti općenito imaju slabo školsko postignuće te su imali malo uspjeha ili zadovoljstva u školskim aktivnostima. Često su se upuštali u rizična ponašanja poput nezaštićenog seksualnog odnosa, uzimanja droga i nasilja.

Adolescenti koji su pod rizikom napuštanja školovanja trebali bi biti svjesni drugih obrazovnih mogućnosti, kao što su stručno osposobljavanje, završavanje ekvivalentnog studija i alternativni programi.

(Vidi također Uvod u probleme adolescenata.)

Uzroci

Problemi u školi tijekom adolescentskih godina mogu biti posljedica kombinacije

Ponekad školske probleme uzrokuje neprimjeren školski smještaj - osobito u adolescenata s teškoćama u učenju ili blagim intelektualnim teškoćama koji nisu prepoznati rano u životu.

Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD) i poremećaji učenja, koji obično počinju ranije u djetinjstvu, mogu i dalje uzrokovati školske probleme kod adolescenata..

Dijagnoza i liječenje

Općenito, adolescenti sa značajnim školskim problemima trebaju proći cjelovitu evaluaciju učenja i procjenu mentalnog zdravlja.

Specifični problemi se tretiraju prema potrebi, a pruža se opća podrška i ohrabrenje. Promjene u okruženju za učenje i ponekad terapija lijekovima također mogu biti od velike pomoći adolescentima s poteškoćama. Federalni zakon o obrazovanju zahtijeva da škole procjenjuju i pružaju odgovarajuće usluge učenicima s poremećajima u učenju i drugima koji ne postižu svoj školski potencijal pružanjem individualiziranih obrazovnih planova.