Priprema za posjet zdravstvenoj skrbi pomaže ljudima da izvuku maksimum iz vremena provedenog s liječnikom ili drugim zdravstvenim stručnjacima. (Vidi također Uvod u Iskoristiti najviše zdravstvene zaštite.) Priprema unaprijed također pomaže ljudima da učinkovitije komuniciraju s liječnikom. Informacije i pitanja za liječnika treba zapisati prije posjeta.
Prvi posjet
Kada prvi put posjetite svog liječnika primarne zdravstvene zaštite, trebali bi postaviti bilo koje od pitanja koja su relevantna za odabir liječnika, a koja nisu prethodno pitali. ( vidi: ). Sljedeća pitanja mogu biti osobito korisna:
-
Kako se rješavaju iznenadni hitni zdravstveni problemi koji se javljaju noću ili tijekom vikenda?
-
Kako se dobivaju rezultati ispitivanja? (Na primjer, gdje nazvati ili poslati e-poštu ako je osoba odgovorna za traženje tih rezultata.)
-
Zašto bih trebao imati naputak o budućoj zdravstvenoj njezi (kao što je životna volja ili trajni sporazum o punomoći)? Kako mogu pripremiti jedan?
Ako ljudi već imaju Naputak o budućoj zdravstvenoj njezi, trebali bi donijeti kopiju ili izvornik koji će se kopirati za liječničku evidenciju. Također bi trebali prikupiti sve lijekove koje trenutno uzimaju, uključujući lijekove bez recepta, ljekovito bilje i vitamine, te ih dovesti u ordinaciju.
Prilikom prvog posjeta, liječnik pita o temama kao što su zdravlje prošlosti i sadašnjosti, zdravlje bliskih rođaka, tretmani, testovi i način života. Čak i ako liječnik ne pita, ljudi bi se trebali pobrinuti da liječnik ima određene informacije o njima:
-
Bilo kakva osobna, duhovna ili kulturna pitanja koja bi mogla utjecati na odluke o zdravstvenoj skrbi
-
Informacije o hospitalizaciji u prošlosti, korištenju kućnih zdravstvenih usluga ili skrbi dobivenoj od bilo kojeg stručnjaka ili drugih zdravstvenih djelatnika (uključujući alternativnu medicinu), s imenima, adresama i telefonskim brojevima tih izvora zdravstvene zaštite
-
Informacije o svim dijagnostičkim testovima i tretmanima koji su već planirani
-
Vježbe vježbanja, navike spavanja, prehrane (uključujući konzumaciju kofeina), seksualne prakse i uporabe duhana i droga koje nije propisao liječnik (uključujući alkohol, lijekove bez recepta i ljekovito bilje)
Pružanje ovih informacija pomaže u poboljšanju kvalitete skrbi i osigurava da je svaka promjena liječnika lakša. Na primjer, ljudi bi trebali dati svoje kontaktne podatke liječniku primarne zdravstvene zaštite za druge zdravstvene djelatnike i ustanove koje su posjetili. Zatim, uključeni stručnjaci mogu lakše međusobno komunicirati. Kontaktne informacije također pomažu liječniku primarne zdravstvene zaštite da pribavi kopije relevantnih informacija za medicinsku dokumentaciju.
Naknadne posjete
Svaki put kad ljudi vide svog liječnika, trebali bi pripremiti popis kako bi liječnik znao sve što je relevantno za njihovu zdravstvenu skrb. Popis treba sadržavati sljedeće:
-
Sva pitanja vezana uz zdravlje
-
Bilo koji simptomi ili medicinski problemi, uključujući probleme s mentalnim zdravljem
-
Bilo kakve nuspojave tijekom uzimanja lijekova
-
Svako dijagnostičko testiranje ili novo liječenje koje preporučuje drugi zdravstveni djelatnik
-
Svaki put kad ne uzimaju lijekove kako je propisano i razlog za to (na primjer, "čini se da dobivam grčeve u želucu od lijeka" ili "ne mogu si priuštiti lijek")
-
Bilo kakve promjene osobnih podataka, uključujući velike životne događaje (kao što su odlazak u mirovinu, promjena bračnog statusa, smrt u obitelji ili premještaj u drugi dom)
Popise treba zapisivati. Tijekom posjeta u ambulanti, ljudi lako mogu zaboraviti što žele reći. Popis bi također trebao biti prioritet, a najvažnije stavke navedene su na prvom mjestu. Simptomi trebaju biti opisani što točnije i preciznije, pazeći da ih ne minimiziramo ili pretjerujemo. Čitanje ili razgovor s nekim tko je imao poremećaj ili preporučeni dijagnostički test ili liječenje prije posjeta može omogućiti ljudima da postavljaju konkretnija i korisnija pitanja.
Trebaju se donijeti svi obrasci (kao što su obrasci za osiguranje, školski obrazac ili obrazac za zapošljavanje) koji trebaju popuniti liječnik ili osoblje ureda. Ljudi bi također trebali donijeti tekuće kartice osiguranja, sve potrebne preporuke i način plaćanja za sve tražene naknade.
Dolazak u ordinaciju 10 do 15 minuta prije zakazanog termina (osobito za prvi posjet) daje uredskom osoblju vremena kako bi se uvjerili da su informacije o osiguranju aktualne i da su ispunjeni svi potrebni obrasci.
Tijekom posjeta, neophodno je pažljivo slušati liječnika i reagirati što je moguće iskreno i potpunije, čak i o osjetljivim pitanjima (kao što je kontrola mjehura ili spolne aktivnosti). Ako se razmatra liječenje ili invazivni dijagnostički test, ljudi trebaju pitati o sljedećem:
-
Koliko je učinkovit tretman ili koliko je točan dijagnostički test?
-
Kako će rezultati testa promijeniti liječenje?
-
Koje su moguće nuspojave?
-
Koji su drugi izbori dostupni?
-
Koji su specifični ciljevi liječenja?
-
Kako će se pratiti ili pratiti odgovor na liječenje?
-
Sva druga pitanja koja imaju o liječenju ili testu
Ljudi bi trebali zatražiti objašnjenje svega što nije razumljivo i zatražiti obrazac za pacijentovu edukaciju ili brošuru o toj temi ako je dostupna. Zamolite liječnika da napiše upute i pročitajte ih liječniku na kraju posjeta kako biste bili sigurni da su upute razumljive. Čitajući ih dajete liječniku mogućnost da ispravi bilo kakvu pogrešnu komunikaciju. Uzimanje bilješki tijekom posjeta također može pomoći. Za osobe koje ne mogu koristiti pisane materijale ili koji imaju problema s vidom, govorom ili sluhom, možda će biti potrebni drugi pristupi za praćenje informacija. Primjerice, upute se mogu snimiti, ili se član obitelji ili prijatelj može složiti da pročita upute kada je to potrebno. Kada ljudi idu u ljekarnu zbog lijekova, mogu koristiti iste pristupe.
Prije odlaska, ljudi trebaju provjeriti popis pitanja i simptoma i razgovarati s liječnikom o svemu što nije pokriveno. Ako ostane mnogo pitanja, liječnik će možda morati zakazati još jedan sastanak ili napisati uputnicu drugom zdravstvenom radniku, kao što je medicinska sestra, ljekarnik ili dijetetičar, za daljnje informacije i obrazovanje.
Nakon posjeta potrebno je zakazati bilo koje preporučene kontrolne preglede. Sve recepte treba popuniti i čitati pisane materijale koje je dostavio liječnik ili ljekarnik.